آیا خوردن آجیل برای دیابتی ها مفید است؟ آجیل چه تاثیری بر کنترل قند خون دارد؟ قطعا می دانید اگر مبتلا به دیابت هستید یا در دسته افرادی جای می گیرد که ریسک بالایی برای ابتلا به این بیماری دارند اهمیت مواد غذایی و خوراکی ها که مصرف می کنید چقدر زیاد است.

بهترین آجیل برای دیابت - تصویر

یکی از میان وعده‌هایی که شما می‌توانید برای دیابت خود مصرف کنید آجیل است. اما مهم است بدانید بهترین آجیل برای دیابت چیست؟ بادام درختی، بادام هندی، گردو، پسته، بادام زمینی و تخمه آفتابگردان بهترین مغزهای آجیل برای شما هستند که می توانید از فروشگاه های معتبر مانند آجیل فروشی آجیل چی تهیه نمایید. در ادامه بیشتر در خصوص این آجیل ها و تاثیرات آن بر دیابت خواهیم پرداخت.

آجیل برای دیابتی ها مفید است؟

افراد دیابتی و افرادی که قند خون بالایی دارند توجه ویژه ای به رژیم غذایی خود دارند. به همین منظور باید غذاهایی مصرف کنند که شاخص قند خون کمی دارند. زیرا با خوردن این غذاها قند خونشان خیلی بالا نمی‌رود. خوشبختانه، انواع آجیل‌ها در دسته غذاهایی وجود دارند که شاخص قند خونی‌شان کم است. اگر چه قیمت آجیل ممکن است کمی بالا باشد اما در آنها چربی‌های اشباع نشده مفید برای بدن وجود دارد که باعث کاهش کلسترول LDL و مضر بدن می‌شوند. همچنین آجیل‌ها با دارا بودن پروتئین، فیبر، مواد معدنی مثل منیزیم و پتاسیم، ویتامین‌های مختلف و موادی با خواص آنتی اکسیدانی سبب حفظ سلامت بدن می شوند.

آجیل مناسب دیابتی ها

معرفی بهترین آجیل برای دیابتی ها

1. بادام درختی بهترین آجیل برای دیابتی ها با دارا بودن منیزیم

بادام درختی یکی از آجیل‌های پر استفاده در سفره ایرانیان است. اما فایده آن برای دیابت چیست؟ دانشمندان بیشترین مزیت بادام درختی برای دیابت را به منیزیم آن نسبت داده‌اند. بر طبق تحقیقاتی که آنها برای اثر منیزیم بر افراد دیابتی انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف مکمل‌های منیزیم می‌تواند ریسک بروز دیابت نوع دو را در افراد کاهش دهد. خواص آنتی اکسیدانی این مغز سبب کاهش ریسک بروز بیماری‌های قلبی می شود و از این رو برای افراد دیابتی مفید است. بررسی‌ها نشان داده‌اند که افراد دیابتی در معرض ریسک بیشتر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

2. بادام هندی آجیل مناسب دیابتی ها سرشار از فیبر و پروتئین

بادام هندی در دسته ی آجیل های چرب قار می گیرد، اما شاخص قند خونی کمی دارد و برای مصرف افراد دیابتی البته به میزان مناسبش مفید است. در بادام هندی هم مانند انواع آجیل‌های دیگر پروتئین و فیبر زیاد وجود دارد. بنابراین، هر وقت در طول روز و در بین وعده‌های غذایی احساس گرسنگی کرده‌اید، می‌توانید بادام هندی را مصرف کنید تا پروتئین و فیبر آن شما را زود سیر کند. همچنین چربی‌های این مغز از نوع چربی‌های سالم و اشباع نشده هستند که ریسک ابتلای شما به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و به همین دلیل از بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها به حساب می‌آید.

بادام هندی برای دیابت

3. بادام زمینی بهترین آجیل‌ برای دیابت نوع 2

شاخص بادام زمینی 14 است که باعث می‌شود از سالم‌ترین و بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها به حساب آید، فیبر و پروتئین بادام زمینی در کاهش اشتهای افراد و سیر کردن آن‌ها نقش موثری دارد. تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد که اثرات بادام زمینی بر روی زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ را بررسی کرد. بر طبق نتایج این تحقیق، سطح قند خون این زنان و اشتهای آنها کاملا کنترل شده بود از این رو راحت تر می توانستند وزن خود را کنرل کنند.

4. گردو آجیل مناسب دیابتی ها و جایگزینی مناسب برای کربوهیدرات

گردو به غیر از طعم خوشمزه، به خاطر فیبر و پروتئینی که در آن وجود دارد جایگزین غذاهای پر کربوهیدرات و شیرین است. علاوه بر این، در گردو چربی‌های اشباع نشده وجود دارند که می‌توانند جایگزین چربی‌های مضر در بدنمان شوند. بنابراین، مصرف گردو می‌تواند ریسک بروز بیماری قلبی را در شما کاهش دهد که به عنوان یک فرد دیابتی این ریسک برای شما زیاد است. از اینرو، مصرف گردو هم برای سلامت قلبتان مفید است و هم می‌تواند اشتهای شما را کنترل کند. برای همین گردو انتخاب خوبی به عنوان بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها است.

5. پسته بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها حاوی فیبر و پروتئین

پسته از مغزهای پرکالری و پر انرژی است که فیبر و چربی‌های اشباع نشده‌ی موجود در آن می‌تواند این آجیل خوشمزه را تبدیل به میان وعده و بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها کند. همچنین، در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، گروهی از دانشمندان به یک گروه از بیماران دیابت نوع ۲ رژیم غذایی حاوی پسته را در طول ۴ هفته دادند که میزان کلسترول LDL نسبت به میزان کلسترول مفید یا HDL در بدن این افراد نسبت به افرادی که رژیمشان عادی بود کمتر شده بود. در نتیجه، پسته می‌تواند بر روی سلامت چربی خون و در نهایت قلب افراد دیابتی اثر بگذارد.

6. تخمه آفتابگردان مناسب افراد دیابتی

اسیدهای چرب اشباع نشده تخمه آفتابگردان به تولید هورمون انسولین در افراد دیابتی برای کنترل میزان قند خون آن ها کمک کند. تخمه‌های آفتابگردان می‌توانند تاثیر مثبتی بر روی بیماران دیابت نوع ۲ داشته باشند. این تخمه‌ها با دارا بودن پروتئین و فیبر انتخاب مناسبی برای میان وعده‌های غذایی افراد دیابتی هستند، چون سریع آنها را سیر می‌کنند، اما قند خونشان را زیاد بالا نمی‌برند. در نتیجه تخم‌های آفتابگردان یکی از بهترین آجیل‌ ها برایِ دیابتی ها هستند.

تخمه آفتابگردان برای دیابت

میزان مجاز آجیل برای مصرف روزانه

همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها متنوع هستند. برای همین، شما انتخاب‌های زیادی برای گنجاندن آنها در برنامه غذایی خود دارید. با این حال، حواستان باشد که در این آجیل‌ها هم چربی وجود دارد، حتی اگر چربی سالم باشد. بنابراین، شما باید در مصرف هر نوع آجیلی اعتیاد را رعایت کنید. اصولاً برای مصرف انواع آجیل بهتر است که روزانه ۳۰ گرم یا یک چهارم فنجان آجیل را مصرف کنید تا کالری بیش از حد وارد بدنتان نشود.

خرید بهترین آجیل‌ ها برای دیابتی ها

ابتلا به دیابت زندگی شما را از جهات مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد که مهم‌ترین آن برنامه غذایی شما است. انتخاب آجیل مناسب از فروشگاه های معتبر مانند آجیل فروشی آجیل چی این اطمینان خاطر را به شما می دهد که کیفیت خوبی را انتخاب کرده اید. شما می دانید افراد دیابتی قند خون شان خیلی سریع بالا رود و باعث بروز مشکلات مختلف از جمله عارضه‌ های قلبی می شود. با این حال، فکر نکنید که برای سلامت خودتان باید هر روز روزه بگیرید! در عوض، شما می‌توانید غذاهای مفید برای دیابت را جایگزین غذاهای شیرین و پرچربی کنید که باعث تشدید دیابت‌تان می‌شوند.

کد خبر 873968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha